0

خرید کشمش سبز قلمی + قیمت فروش ، فواید و طرز تهیه

خرید کشمش سبز قلمی + قیمت فروش ، فواید و طرز تهیه
کشمش یک خوراکی عالی و خوشمزه است که بدلیل طعم ترش و شیرین آن در بین انواع خشکبار طرفداران زیادی دارد.

کشمش سبز قلمی

کشمش سبز قلمی از انگور مرغوب و کشیده سبز رنگ بدست می آید که بدون دانه می باشد و به انگور پیکامی معروف است.
این کشمش بیشتر در خراسان رضوی و مخصوصا شهر کاشمر و خلیل آباد تولید می شود و بواسطه تولید انگور مرغوب در این منطقه کشمش سبز قلمی تولید شده در این شهرها از کیفیت بالاتری نسبت به دیگر نقاط برخوردار است.

طرز تهیه کشمش سبز

انگور را به دو روش سنتی و صنعتی خشک و تبدیل به کشمش می کنند.
در روش سنتی ابدین صورت  است که بعد از چیدن انگور، ابتدا خوشه های انگور مرغوب را جدا کرده و به محلول تیزآب آغشته می کنند؛ سپس آن را در مکانی که در معرض نور مستقیم افتاب نباشد اویز می کنند بگونه ای که هوا براحتی در بین خوشه های انگور جریان داشته باشد.
معمولا دوره خشک شدن انگور در این روش 5 تا 8 روز می باشد.
در روش صنعتی که جزء کوتاه ترین و سریعترین روشهای خشک کردن انگور می باشد ابتدا انگور را روی سینی دستگاه خشک کن انگور قرار می دهند و دستگاه را روشن می کنند، حرارت ایجاد شده بوسیله دستگاه باعث خشک شده انگور می شود.
لازم بذکر است که سینی های استفاده شده در دستگاه حاوی یک لایه نسوز می باشد که مانع از سوختن یا چسبیدن انگور به آن ، در طی فرایند خشک کردن شدن است.
در روش صنعتی نیز از تیزآب استفاده می شود.
تیزآب به خشک شدن هر چه سریعتر کشکش کمک می کند و دوره تهیه و خشک شدن کشمش را کوتاه می کند، علاوه بر آن باعث براق بودن و حفظ رنگ کشمش  نیز می شود، اما باید در مقدار و دوز استفاده از آن نهایت دقت را داشت، زیرا استفاده از تیزاب با غلظت و دوز بالا مضرات زیادی داشته و ممکن است باعث سرطان شود.

فواید کشمش سبز قلمی

کشمش جزء آجیل های انرژی زا است و دلیل آن وجود غلظت زیاد مواد مغذی در کشمش است.
هر 100 گرم کشمش حاوی 300 کالری انرژی است که خوردن این مقدار در طول روز انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.
در 100 گرم کشمش 65 گرم قند وجود دارد که در بین خشکبار این یک رکورد محسوب می شود
کشمش  در ساختار خود داری قند فراوانی است، اما قند موجود در آن یک قند طبیعی می باشد و در مقایسه با قندی که در شکر سفید وجود دارد برای بدن مضر نیست.
کشمش سبز حاوی مقادیر زیادی کلسیم است، بطوری که در هر 100 گرم کشمش 62 میلی گرم کلسیم وجود دارد.
همچنین  در 100 گرم کشمش سبز، 3/3 گرم پروتئن، 5/4 گرم فیبر، 98 میلی گرم فسفر، 3/2 میلی گرم ویتامین c، 8/1 میلی گرم آهن وجود دارد.
در کشمش سبز قلمی مواد مغذی دیگری نیز وجود دارد از جمله آنها می توان از ویتامین E، ویتامین K، روی و سدیم نام برد که تمامی آنها در سلامت بدن و استحکام استخوانها نقش مهمی را ایفا می کنند.
بعنوان مثال خوردن کشمش می تواند از ایتلا به پوکی استخوان در سنین بالاتر جلوگیری کند، همچنین به استحکام دندانها کمک شایانی کند.
کشمش سبز قلمی خواص ضد سرطانی نیز دارد، آنتی اکسیدان موجود در کشمش به مقابله با رادیکالهای آزاد بر می خیزد و از آسیب هایی که به سلولهای بدن ناشی از وجود همین رادیکالها می رسد جلوگیری می کند.
در کشمش بیوفلاوونوئید وجود دارد، این ماده می تواند با پاک سازی خون و سم زدایی از آن به سلامت کبد کمک کند.
همانطور که در بالا ذکر شد کشمش حاوی آهن و ویتامین B می باشد که به رفع و درمان کم خونی کمک می کند، مس موجود در کشمش موجب تولید گلبوهای قرمز در خون می شود که این امر نیز در درمان کم خونی موثر است.
کشمش سبز قلمی خطر عفونت در بدن را کاهش می دهد و این به خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی آن بر می گردد.
توصیه میشود از مصرف روزانه این نعمت خدادادی غفلت نکنید تا با تقویت سیستم ایمنی بدن خود، همواره بدنی شاداب و قوی داشته باشید.
یکی دیگر از مهمترین فواید کشمش جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 می باشد.
پزشکان معتقدند که خواص آنتی اکسیدانی کشمش سبز به وجود ماده ای بنام پلی فنول برمی گردد، این ماده سبب جلوگیری از بیماری هایی مانند دیابت، الزایمر و سرطان می شود.

قیمت خرید کشمش سبز

یکی از موضوعاتی مهمی که همیشه در بازار خشکبار وجود دارد شناخت کیفیت و قیمت خرید خشکبار است.
در این بین خرید کشمش سبز هم از این امر مهم مستثنی نیست.
کیفیت همواره یکی از پایه ثابت در تعیین قیمت خرید کشمش سبز می باشد، بدین گونه که هر چه این محصول از کیفیت بالاتری برخوردار باشد قیمت بالاتری دارد.
اکنون چند راه شناخت کشمش مرغوب را به اختصار برای شما عزیزان بیان می کنیم:
1- اولین و مهمترین مورد تازه بودن کشمش است، کشمش تازه از نظر ظاهری با کشمش مانده و کهنه تفاوت دارد بدین معنا که کشمش کهنه رنگ کدرتری نسبت به کشمش تازه دارد و همچنین کشمش تازه تولید شده طعم و بوی بهتری نسبت به کشمش کهنه دارد.
2- کشمش باید رطوبت مناسبی داشته باشد یعنی نه زیاد خشک باشد و نه زیاد مرطوب.
3- یک کشمش با کیفیت باید عاری از هر گونه خرابی و نخاله باشد و معمولا برای کیفیت بالاتر دم های کشمش را جدا می کنند.
4- کشمش نباید کپک زده باشد و یا دارای ظاهری نامناسب باشد.
کشمش سبز قلمی معمولا در بسته بندیهای سه کیلویی در بازار عرضه می شود.  
البته همانگونه که قبلا هم عرض شد این محصول معمولا در کیفیت های مختلف در بازار عرضه می شود و میتوان گفت که کشمش سبز قلمی کاشمر در این بین از کیفیت بسیار بالایی نسبت به بقیه رقیبان خود بهره می برد و این امر مرهون تاکستان هایی است که انگور بسیا مرغوب تولید می کنند.
کشمش سبز قلمی درمیان انواع کشمش تولید شده توانسته محبوبیت قابل توجهی را کسب کند و این امر باعث شده تا قیمت خرید خوبی را به خود اختصاص دهد.
یشترین صادرات کشمش کشور به سه کشور امارات، عراق و روسیه انجام می شود، با این حال کشمش سبز قلمی صادرات خوبی مخصوصا به کشورهای اروپایی دارد و در اروپا طرفدارن و متقاضیان زیادی دارد.


دسته بندی ها

ورود فروشنده

عضویت فروشنده

اینستاگرام